Fagblogg

Hold deg oppdatert!

Kundecase: Bjørn Maarud

18.12.2020 | Skrevet av Considium
  

Den erfarne forretningsmannen Bjørn Maarud har vært konsernsjef i Bertel O. Steen og Europris. Nå er han styreformann i frisørkjeden Cutters. De siste 20 årene har han hatt rådgivere fra Considium ved sin side.

– Det har vært et veldig enkelt valg. Det har vært en stor fordel å ha dere med meg hele veien.

Uavhengig av hvor karrieren har tatt ham, har Bjørn Maarud hatt Considium med seg. Hovedsakelig har han brukt oss i resultat- og målstyringsprosesser, men også til individuell oppfølging og HR-oppdrag. Herunder bistand rundt omstilling, sammenslåing og nedbemanning.

 

Kundecase_Bjorn_v2_u_tekst

Stor verdi i å utvikle medarbeidere og ledergruppe

– Det er en erfaren gjeng med rådgivere. De har vært ute i krigen selv og vet hva det betyr å være leder i en bedrift. Kunnskapene innen ABC-analyser har også vært veldig nyttige, de har jeg brukt flere ganger i forhandlinger med leverandører og kunder, forteller Maarud.

Considium har vært med på å utvikle Maaruds medarbeidere og ledergrupper opp gjennom årene. Det har ført til at de sammen har satt omsetningsrekorder og bunnlinjerekorder.

– Resultatene vi har oppnådd sammen har jeg satt stor pris på. Men det mest givende er utviklingen som har skjedd hos mine medarbeidere, sier Maarud.

Krevende og utfordrende, men svært givende

Når vi spør hvordan det var å starte opp med oss for 20 år siden, er han ærlig på at det var nytt og utfordrende. Spesielt i starten var det krevende.

– Dere stilte så mange ubehagelige spørsmål, og lot meg aldri slippe unna. Det var uvant å være åpen og gi så mye av meg selv.

Han anbefaler andre å hoppe i det. For selv om det var ubehagelig og nytt, var det helt nødvendig for at vekst skulle skje.

– Jeg har full trygghet når jeg tar Considium med inn i et nytt selskap. Det er verdiøkende å kunne sparre med dem, og de har gitt meg en veldig trygghet. Jeg ser ingen grunn til ikke å bruke dem, avslutter han.


ad-banner
Relatert innhold: Insider, Resultatsikring, Kundehistorie